Túrós csuszás rétes, kapormártással

2018.04.24

A TV-ben láttam a rétestésztás ötletet, hát kipróbáltam. Mivel férjem megrögzött kaporimádó, ezért jött a kapros mártás ötletként. Nálunk a sima túrós tészta is zöld a kaportól... A rétes annyira finom, hogy legközelebb a harcsa paprikáshoz is így készítem el. Már csak harcsát kell fogni a páromnak, hogy ő is kivegye részét az élelmezési osztály feladataiban. Most én fogom sürgetni, hogy mikor fog halat, mert mióta fotózom az ételeket, állandóan azt hajtogatja, hogy éhen hal, mire lefényképezem. Nekem 2 rúd rétes jött ki ebből a mennyiségből.

Hozzávalók:

  • 50 dkg csuszatészta
  • 10 dkg füstölt szalonna
  • 50 dkg tehéntúró
  • 50 dkg tejföl
  • 1 csomag réteslap
  • 1 csokor kapor
  • 2 dl főzőtejszín
  • 1 evőkanál finomliszt
  • 1 evőkanál cukor
  • só ízlés szerint
  • 1 evőkanál napraforgó olaj
  • bors ízlés szerint

Elkészítés:

  1. A tésztát félkeményre főzzük bő sós vízben.
  2. A szalonnát apró kockára vágjuk és lepirítjuk zsírjára, hagyjuk kihűlni.
  3. A kihűlt zsiradékra ráöntjük a túrót és tejfölt, majd a kifőtt tésztát. (benne hagyjuk a szalonnát is)
  4. A réteslap csomagban 6 lap van, ezt megfelezzük és megtöltjük a túrós tésztával.
  5. Tetejét tejföllel megkenjük és 200 fokos sütőben 30 percig sütjük.
  6. Közben kevés olajon 1 ek. liszttel világos rántást készítünk, rádobjuk az apróra vágott kaprot, ízesítjük 1 ek cukorral, csipet sóval, csipet borssal és felöntjük tejszínnel. Csomómentesre keverjük és hagyjuk besűrűsödni.
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el