Narancshéj eltevése

2018.11.19

Egy nagyon kedves nénitől kaptam a receptet. Már november elején karácsonyi illatok repkedtek a konyhájában. Megkérdeztem, mit főz, elmondta. Megvártam, hogy kész legyen, és megkóstoltam. Valami mennyei íze van. Édes, mint a méz, csípős, gondolom a szegfűszegtől, pikánsan kesernyés, fenséges illatú. Hazamentem, útközben gyorsan vettem narancsot, és nekiálltam még aznap este elkészíteni. A lakás minden szegletében narancs illat terjengett. Majd elfelejtettem, hogy minden ragad tőle.

Hozzávalók:

  • 4 db narancs héja
  • 6 dl víz
  • 20 dkg cukor
  • csipet só
  • 5 db szegfűszeg

Elkészítés:

  1. A narancsot kefével alaposan megmossuk. Megpucoljuk.
  2. A héját megszabadítjuk a fehér részétől.
  3. Feltesszük annyi hideg vízzel, hogy éppen csak ellepje. Forrástól számítva 5 percig főzzük, majd kiszedjük a léből, leöblítjük hideg vízzel, lecsöpögtetjük, és megmérjük. Kb. 20 dkg lesz belőle. A levet kiöntjük.
  4. Elkészítjük a második főzőlevet, amely 4 dl vízből és 20 dkg cukorból áll. Ízesítjük fél csipet sóval (pár kristály) és szegfűszeggel. A cukor mennyiségének egyezni kell a leforrázott narancshéj súlyával.
  5. Mikor pezsegni kezd a szirupunk, beletesszük a narancshéjakat és folytonos, óvatos keverés mellett pezsegve főzzük 50 percig. (főzési idő változik a narancshéj súlyának növekedésével)
  6. Addig kell főzni, míg szép áttetsző lesz. Ha nagyon párolog a víz, lehet pótolni.
  7. A forró szirupos narancsot üvegbe rakjuk, tetejét lezárjuk, megfordítjuk az üveget 5 percre, és mehet a dunsztba. Idővel kicsit bebarnul a narancshéjunk, de ízesítésre továbbra is kitűnő.

Megjegyzés:

  • Ha kiszedjük a szegfűszeget belőle, nem barnul be.
  • 1 csipet citromsavval pedig évekig tárolható.
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el